Felanmälan via telefon
Om du har något fel i din lägenhet eller i din fastighet så ringer du direkt till vårt kontor på nummer 0583-81078 under ordinarie arbetstid måndag-torsdag 07.30-16.00, fredagar 07.30-12.00. Kom ihåg att du är skyldig att anmäla fel och brister i din lägenhet. Om ett fel uppstår med en skada som följd, och du inte anmält detta, kan du bli ersättningsskyldig.
Akuta fel efter arbetstid
Vid akuta fel (till exempel en vattenläcka, trasig kyl/frys, trasig hiss) efter ordinarie arbetstid ta kontakt med vår jour som handhas av SOS Alarm, telefon 019-12 96 55 och som sedan vidarebefordrar det till Avarn fastighetsjour som skickar ut personal.
Vid brand, olyckor och inbrott ring alltid 112.
Felanmälan via hemsidan, mina sidor eller e-post
Om din felanmälan inte är akut så kan du logga in på din personliga sida via mina sidor eller fylla i och skicka in formuläret som finns här på vår hemsida.
Det går även bra att skicka din felanmälan via e-post till oss. Skriv vad felet gäller tillsammans med dina kontaktuppgifter och vilken lägenhet eller gemensamt utrymme det gäller. felanmalan@askersundsbostader.se
Felanmälan TV, bredband, IP-telefoni
Hyresgästen ringer själv till den leverantör man använder för att göra en felanmälan.