Felanmälan

Information gällande Covid-19

Tisdag den 3 november infördes lokala allmänna råd i Örebro län för att bromsa smittspridningen av Covid-19. Råden gäller till och med den 24 november men kan komma att förlängas.
Vi vill påminna om följande:

På Askersundsbostäder kommer vi att fortsätta hålla kontoret stängt. Det mesta kan vi hjälpa till med per telefon eller mail. Eventuella besök kontaktar ni oss för att boka in.

För att minimera besök av fastighetsskötare hos er hyresgäster så ber vi er att endast göra felanmälan om det uppstår akuta fel. Övriga fel ber vi er att avvakta med och göra en felanmälan längre fram.

Det är viktigt att alla håller avstånd till varandra vid eventuella besök.

Felanmälan via telefon

Om du har något fel i din lägenhet eller i din fastighet så ringer du direkt till vårt kontor på nummer 0583-81078 under ordinarie arbetstid måndag-torsdag 07.30-16.00, fredagar 07.30-13.00. Kom ihåg att du är skyldig att anmäla fel och brister i din lägenhet. Om ett fel uppstår med en skada som följd, och du inte anmält detta, kan du bli ersättningsskyldig.

Akuta fel efter arbetstid

Vid akuta fel (till exempel en vattenläcka, trasig kyl/frys, trasig hiss) efter ordinarie arbetstid ta kontakt med vår jour som handhas av SOS Alarm, telefon 019-12 96 55 och som sedan vidarebefordrar det till Avarn fastighetsjour som skickar ut personal.

Vid brand, olyckor och inbrott ring alltid 112.

Felanmälan via hemsidan, mina sidor eller e-post

Om din felanmälan inte är akut så kan du logga in på din personliga sida via mina sidor eller fylla i och skicka in formuläret som finns här på vår hemsida.

Det går även bra att skicka din felanmälan via e-post till oss. Skriv vad felet gäller tillsammans med dina kontaktuppgifter och vilken lägenhet eller gemensamt utrymme det gäller. felanmalan@askersundsbostader.se

Felanmälan TV, bredband, IP-telefoni

Hyresgästen ringer själv till den leverantör man använder för att göra en felanmälan.